HVEM KAN LEVE UDEN CITRON FROMAGE?

IMG_9682

IMG_9687

Jeg ELSKER citron fromage! Men ærlig talt så anede jeg faktisk ikke hvordan man laver det ((eller hvad der er i .. udover citron)). Så det kastede jeg mig ud i en fredag, hvilket blev et hit hjemme hos os. Jeg brugte opskriften fra Ude og Hjemme.

Ingredienser (4 pers.)

4 blade husblas
4 æg
100 g sukker
¾ dl citronsaft
1 tsk. fintrevet skal fra usprøjtet citron
2½ dl piskefløde 

Fremgangsmåde: 
Læg husblassen i blød i koldt vand 4-5 min. Pisk æggeblommer og sukker godt. Tilsæt citronskal og det meste af citronsaften. Tag husblassen op af vandet og læg den i en lille skål sammen med 2 spsk. citronsaft. Smelt husblassen over vandbad eller i mikroovn og afkøl den lidt. Rør husblassen i æggeblandingen. Pisk æggehviderne stive og fløden til skum. Vend først flødeskum og dernæst hviderne i æggemassen. Hæld fromagen i en skål og lad den stivne et koldt sted et par timer. Pynt fromagen med lidt flødeskum.

Det skal helt sikkert prøves igen en anden gang! Bon appetit! 😀 

Skærmbillede 2013-05-28 kl. 11.23.37

underskrift

2 Comments on “HVEM KAN LEVE UDEN CITRON FROMAGE?

  1. Ikke mig! Élsker citronfromage ❤ Især med varm solbær sauce på.

    – Anne

Leave a Reply

