Fristet?

IMG_9487

Hej søde læsere! Så er det endelig fredag og der står rigtig meget hygge på programmet. Jeg skal til familiefødselsdag i aften og til fest imorgen. Så den kommer ikke til at få for lidt på hyggeområdet 😀 – Skal i noget spændende i weekenden?

Igår faldt jeg i snak med en kollega på arbejde og vi kom ind på hvad vi havde fået til morgenmad?! Random nok .. Men pointen er, at vi begge har erfaret hvordan det, at spise proteiner til morgenmad kan få styr på “den søde tand” i løbet af dagen. Der er meget snak om, at proteinrige kure er de mest effektive i forbindelse med vægtab. Og måske er det noget om det? Jeg har i hvert fald haft succes med det de sidste par dage, hvor jeg har forsøgt at tabe mig lidt efter den MEGET usunde uge i sommerhus. Så den har stået på så få kulhydrater som muligt og self. intet slik, chips og andre usunde sager!! Men hvordan får man proteiner til morgenmad?? Æg er rigtig godt, hvis du vil være mæt længe! Er æg ikke din kop te, prøv i stedet med mælkeprodukter med højt protein indhold som f.eks. skyr eller græsk yoghurt. Det jeg har lavet til morgenmad idag, er det som i kan se på billedet: en kanel pandekage som sjovt nok smager rigtig meget af Jul! De andre dage har jeg lavet bananpandekage som jeg tidligere har skrevet om og som i kan se HER.

Det du skal bruge er:
– 2 æggehvider
– 1 blomme
– 1/2 teske kanel
– ca. 1 dl. havregryn
– evt. knuste nødder, rosiner eller sødemiddel.

Du skal bare blend alle ingredienser og kom blandingen på en varm pande. Efter et par minutter vender du pandekagen og venter lidt igen. I tænker nok, at det tager for lang tid at lave om morgenen. Men det tager ca. det samme, som når i laver havregrød og det smager bare 100 bedre efter min mening  😉 Jeg ved ikke, om i har bemærket, hvor tosset jeg er med sunde pandekager? 😀 Det er bare så lækkert! Prøv det! Spis proteiner og mærk hvordan trangen til søde sager forsvinder stille og roligt 🙂

Hav en hel fantastisk weekend!! Xxx

– Hey readers! Finally friday! Which means birthday party tonight and another party tomorrow. Can’t wait! What are you doing this weekend?
Yesterday at work, I spoke with a friend about the importance of eating proteins in the morning, if yo want to stay healthy all day long. It’s like you’re not feeling cravings at all! Which is great if you wanna loose weight, like I do after the horribly unhealthy days I had last week :p – So what do I eat? Well eggs are really good if you don’t wanna be hungry for many hours. If you don’t feel the biggest excitement for eggs try eating dairy products high in protein like greek yoghurt! Try it! You will feel a huge difference 🙂 

Hav a nice weekend my sweet readers! XXx

Leave a Reply

